lördag 23 december 2017

Julfrid

Julfriden sänker sig och jag sänker mig i soffan med min Kindle. Känslan när man har pysslat klart (trots att mitt pyssel inte är särskilt avancerat) och dessutom har en ny soffa att sträcka ut sig i, en bra bok på Kindlen och så småningom något gott att plocka i sig, ni vet, den känslan. Julen är min favorithögtid. Det är tillåtet att läsa böcker i (hoppeligen en ny) pyjamas hela dagen lång, äta choklad och titta på någon mysig film kanske. Att få umgås med nära och kära, det är livet. Samtidigt slås jag av hur priviligerad jag är som får ha det så här bra. Jag är tacksam över min familj, över att vi får vara tillsammans. Alla har det inte så bra och därför har vi under de senaste åren skänkt en slant till välgörande ändamål i stället för att skicka julkort.

Jag önskar er alla en fridfull Jul!

1 kommentar: