torsdag 11 maj 2017

Händig man sökes av Jöns Hellsing

Händig man sökes Recensionsexemplar från HarperCollins Nordic

Klicka här för att läsa "baksidestexten"

En bok som växlar mellan att vara en Harlekinroman, komedi och deckare går på den tunna linan för att vara för mycket av allt. Ganska långt in i boken var jag ännu tveksam om jag skulle läsa vidare. Den vindpinade skotska miljön bidrog till att jag läste vidare och jag blev belönad. Boken visade sig att också ha ett djup och blir en behaglig läsupplevelse. Jag hade klarat mig med lite mindre heta sexscener, de fick mig nästan att blunda. Som tur (för mig) tog de slut och själva historien kunde komma fram.

Händig man sökes är första delen i vad som är tänkt att ska bli en trilogi. Jag är svag för hisnande vindpinade brittiska landskap så jag kommer nog att se hur del två står upp mot denna bok. En boktok som jag blir också lite smickrad av att få boken med en personlig signering.

1 kommentar: