torsdag 3 november 2016

Vägen till Sugar Maple Inn av Louise Miller

Efter att ha orsakat en eldsvåda på sin arbetsplats tar Olivia Rawlings time out från sitt jobb som konditor på den fina klubben. Hon flyr till den lilla staden Guthrie där hennes bästa vän Hannah bor. Hannah uppmuntrar Olivia att söka jobb på pensionatet Sugar Maple Inn och trots att hon inte verkar komma särskilt väl överens med den grälsjuka ägarinnan Margaret blir Olivias desserter direkt populära bland besökare och invånare. Med i historien kommer en man, ljuva känslor, dramatik och stora beslut. Precis som det ska vara i en feelgoodroman.

Vägen till Sugar Malpe Inn är en sockersöt (eller äppelpajdoftande) bok som ger precis det den lovar. En flykt från verkligheten, en flykt till Vermonts landsbygd. Jag har läst en hel del feelgood där det bakas läckerheter och jag bara älskar det. Ge mig en bok där det bakas äppelpaj, jag slukar! Visst är historien förutsägbar. Tål du inte det så ska du inte läsa den här boken. Ibland är det ändå bara precis rätt tid att läsa en bok som du bara får sjunka in i och njuta av, utan att behöva läsa mellan raderna och försöka klura ut vad författaren menar. Jag njöt!

Tack till Printz Publishing för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar