lördag 16 januari 2016

Bokbloggsjerka - läsplaner

Förra veckan hann jag inte med i återlanseringen av bokbloggsjerkan men nu hänger jag på igen. Veckans fråga lyder:
Har du gjort upp några läsplaner för 2016, och hur väljer du i så fall ut vilka böcker du ska läsa och när?
Jag har min vana trogen inte gjort upp några som helst planer på vad jag ska läsa. Jag går på känsla när jag väljer ut min nästa bok. Naturligtvis planerar jag läsa nya böcker av favoritförfattarna, tex. kom Krisitna Ohlsson ut med en skräckroman i dagarna. Den håller jag på med Så väntar jag otåligt på Jenny Colgans och Elly Griffiths nya böcker. Man behöver bara leta på förlagens hemsidor så hittar man en massa man vill läsa.

Förra sommaren började jag studera på ett post graduate program vid King's College i London. Det är ett program för sådana som jag, som jobbar som diabetesskötare. Det har visat sig att det är en rätt så omfattande skolning och den stör verkligen min läsning och speciellt mitt bloggande. Men jag kommer att kämpa på, jag vägrar ge upp läsandet. Visst läser jag till studierna också, men det är forskningar och andra rapporter. Jag uppskattar ännu mer än förut att läsa för nöjes skull och njuter av varje stund då jag får sitta med en bok framför näsan.

4 kommentarer:

  1. Jag skall också plugga i vår, men hoppas att det inte skall ta alltför mycket tid från lustläsningen. Kurslitteratur är liksom aldrig samma sköna verklighetsflykt. :)

    SvaraRadera
  2. Jag skall också plugga i vår, men hoppas att det inte skall ta alltför mycket tid från lustläsningen. Kurslitteratur är liksom aldrig samma sköna verklighetsflykt. :)

    SvaraRadera
  3. Jag planerar inte heller så mycket vad det gäller min läsning. I min bokhylla finns ännu mcyket oläst och ändå kan jag inte bli att köpa nytt.

    SvaraRadera
  4. När jag pluggade så la jag i stort sett ner nöjesläsningen. Jag upptäckte att jag försökte läsa skönlitteraturen på samma sätt som fackböckerna :)

    SvaraRadera