fredag 30 oktober 2015

Från och med du av Mhairi McFarlane

Jag har gillat Mhairi McFarlanes böcker, har läst dem på engelska. Då jag såg att Harper Collins Nordic gett ut boken Från och med du på svenska blev jag glad. Jag slängde mig över boken så fort jag fick den från förlaget. Jag gillade det jag läste men förvånades över hur jag så ofta kunde förvänta mig precis vad som skulle hända. Jag tänkte inte så mycket på det tills jag kom till stället där en innekatt blir utsläppt och jag visste precis hur räddningsaktionen skulle komma att gå till. Jag hade ju lsät boken på engelska! Jag trodde att den här boken var en annan, nämligen It's not me, it's you.

Nåväl, jag hade läst boken på engelska, men jag gillade den lika mycket på svenska. Jag tror att jag inte alls ids kommentera faktumet om att jag så sent kände igen boken jag läst på engelska... Mhairi är bra på att skriva feelgood och den svenska översättningen av Hanna Williamsson är riktigt bra. Kolla här om du vill veta vad boken handlar om. En varm historia om relationer, bearbetande av gamla minnen och känslor och trevande nya känslor. Kanske jag borde läsa boken ännu på finska!

I november ges boken Det är inte jag, det är du ut av Harper Collins Nordic. Kanske jag skulle satsa på att läsa den? Eller hur?

Tack till Harper Collins Nordic för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar