fredag 5 juni 2015

Just nu-enkät

Kände för att göra ett "just nu" inlägg. Hittade den här från mars på Dark Places.

Vid sängen...
... har jag Behandlingen av Mo Hayder. Nuförtiden har jag bara en bok i taget vid sängen. Förr samlades bökcerna på hög där men nu har bokhögarna flyttat till läshörnan, vardagsrummet, ja lite här och där i hemmet.

Vid soffan ...
... har jag iPaden och på den har jag Barfotaflickan av Katerina Janouch. Paddan brukar inte riktigt hållas bara vid soffan, den har också fått resa med mig till jobbet ett par dagar.

På jobbet ...
... läser jag bara patientjournaler.

Utmaningsbok ...
... allt jag läser ingår i min läsutmaning, den på Goodreads. Jag är urusel på utmaningar, kan inte alls motivera mig till att delta i utmaningar. Så jag håller mig till ett för mig lagom högt antal för hela årets läsning och beundrar alla er som disciplinerat deltar i diverse utmaningar.

Bokcirkelbok ...
... har jag inte heller. Deltog under våren i bibliotekets bokcirkel. Temat där var bortglömda finlandssvenska författare. Läs mera här!

På läsplattan ...
... läser jag Fangirl av Rainbow Rowell.

Borde börja med ...
... Har inget speciellt som jag känner att jag borde börja med. Skönt att vara "up to date" med recensionsexemplaren!

Längtar efter att få läsa ...
... Istvillingar har jag blivit riktigt sugen på. Den figurerar lite här och där och jag hör idel lovord om den så naturligtvis blir jag också nyfiken.

Senast köpta bok ...
... är nog Fangirl till Kindlen.

Skulle vilja köpa ...
... Falleri fallera falleralla av Carin Gerhardsen. Men jag har inte läst den föregående delen ännu, så jag får ge mig till tåls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar