söndag 1 februari 2015

Modernistas vår

Under de senaste åren har Modernista vuxit till att bli ett av mina absoluta favoritförlag. Tidigare gav de ut mest deckare, eller i alla fall var det deckarna det skrevs om, men nu har utbudet breddats och katalogerna innehåller både svenskt och utländskt, nytt och gamla klassiker i nyutgåva. Tänkte lista de böcker jag är nyfiken på från vårens utgivning.

Uppkopplad, en guide till sociala mediers möjligheter av Felicia Marc-Ineanu låter som en intressant bok. Boken innehåller konkreta tips om hur man kan använda internet som en plattform för att förverkliga sina projekt och idéer. Kommer ut i mars.

Behandlingen av Mo Hayder är den andra boken om Jack Caffery. Ett måste! Kommer ut i mars.


Lille Prinsen av Antoine De Saint-Exupéry är en barndomsfavorit och en klassiker vid det här laget. För första gången på 63 år ges boken ut i nyöversättning, det vill inte jag missa. Borde ha kommit ut i januari, men statusen hos Adlibris är ännu ej utkommen.


Exil av Denise Mina är jag också nyfiken på. Har inte läst Garnet Hill, men det kan väl inte vara ett hinder? Kommer ut i mars.


Dessa godbitar kommer nog förr eller senare att landa hos mig. Detta bara från ett förlag. Ska se om jag knåpar ihop ett inlägg med samlade godbitar ur andra förlags utgivning. Vad ser du fram emot ur vårens utgivning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar