onsdag 27 augusti 2014

Kulturkollo goes utlottningsbonanza

Nya bloggkollektivet Kulturkollo har efter sin pangstart samlat ihop alla utlottningar på ett ställe. Klicka här för att se vilka böcker man kan vinna. Ingen dålig lista. Den bok jag helst av allt skulle vilja vinna är Croissants till frukost. För att göra det ska jag tipsa om den bästa faktabok jag vet.

Jag är ju då ingen faktaboksläsare. I min bokhylla finns trädgårdsböcker som jag har bläddrat i och då och då slår upp någonting i. Mitt tips blir ändå Tuula Karjalainens bok Tove Jansson, arbeta och älska. Jag skulle klassa boken som en faktabok om Tove Jansson. Jag har inte läst boken ännu, men nog bläddrat i den. Boken är ett fint verk som förtjänar en plats i alla hem där man känner till Tove Jansson.

Nu håller jag tummarna att jag vinner Croissanter till frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar