måndag 26 maj 2014

Den man älskar, Mari Jungstedt

Mäklaren Sanna Widding har hittats död i ett stenbrott på norra Gotland. Bara några kilometer därifrån ligger en gammal kalkstensgård som hon haft i uppdrag att sälja. Försäljningen väcker blandade känslor bland ägarfamiljen. Anders Knutas och Karin Jacobsson får ett knivigt fall som inte verkar ha några som helst ledtrådar.

Den man älskar är den tolfte boken av Mari Jungstedt. Jag har läst och gillat de tidigare och inte heller den här boken gör mig besviken. Språket är lättsamt och läsningen flyter på. Anders är tillbaka efter en sjukskrivning och förhållandet med Karin har äntligen hittat sin form. Stämningen är god mellan dem och jobbet sköts professionellt. Historien är också riktigt bra uppbyggd. Ett tag trodde jag att jag visste vem mördaren var, men då vände det och tji fick jag. Man kan ju inte annat än gilla! Riktigt bra, en av de bästa av Jungstedt, faktiskt!

Tack till Albert Bonniers förlag för recensionsexemplaret! Läste boken som e-bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar