fredag 25 april 2014

Att lida av book hangover

I veckans bokbloggsjerka frågar Annika om jag känner igen mig i något av påståendena i listan 21 signs you are suffering from a book hangover och i så fall vilka.

Ja visst känner jag igen mig, i varje fall i följande punkter:

5. You’ve ordered everything else the author has ever written.

11. You feel irrationally jealous of people who haven’t read the book yet. Because they get to experience it for the first time AND THAT MAGIC IS OVER FOR YOU FOREVER.

17. You’ve tried to make yourself move on by starting a new book, but it just isn’t the same.

18. Which makes you panic, because you might never find a story you love as much again.
19. But, after some time, you inevitably do. Once you’re ready.

20. Because whether you realize it or not, there’s always room in your heart for another great book.

21. And the cycle starts all over again.

1/3 av punkterna kan jag alltså relatera till. Hur är det med dig? Lider du av book hangover?

 



12 kommentarer:

  1. Det är egentligen bara femman som jag känner mig väldigt skyldig till :)

    SvaraRadera
  2. 17-20 är de punkter som jag tycker passar in på mig.

    SvaraRadera
  3. Speciellt punkt 17 passar in på mig, om jag har läst en riktigt bra bok.

    SvaraRadera
  4. Har sett att ganska många kan relatera till punkt fem, liksom jag själv :)

    SvaraRadera
  5. Punkt 15 har jag "råkat ut" för.

    SvaraRadera
  6. Jag kände igen mig i ganska många punkter!

    SvaraRadera
  7. Nej jag känner inte igen mig för jag har en annan som nog är värre.
    Mia

    SvaraRadera
  8. Att utforska allt som författaren har skrivit brukar jag göra om jag gillat en bok mycket. :)

    SvaraRadera
  9. För mig blev det drygt hälften :)

    SvaraRadera
  10. Nummer 11 är en sådan punkt som de allra flesta som någonsin älskat en bok känner om andra som inte har läst den! ^^ Blev en del för mig, men många som jag inte alls känner igen mig i!

    SvaraRadera
  11. Jag har nog aldrig drabbats av bokbaksmälla, för det var nog bara 20 som verkligen stämde in på mig, läsa en ny bok! jag köper visserligen gärna fler böcker av en författare vars bok jag gillat, men inte alla och inte så att jag slänger mig över att göra det direkt.

    SvaraRadera