lördag 21 december 2013

Dubbelgångare av Jenny Valentine

En bok som jag läste redan i september, men som jag helt glömt att skriva om är Dubbelgångare av Jenny Valentine. Boken klassas som ungdomslitteratur. En genre jag sällan ger mig in i. Tyckte ändå att intrigen lät lockande och då jag fick boken som recensionsexemplar från Atrium förlag läste jag den i alla fall.

Rymlingen Chap ser en efterlysning av Cassiel. Han upptäcker att de är exakta kopior av varandra. Han ser sin chans och bestämmer sig för att ta Cassiels plats. Han har alltid längtat efter en riktig familj, och nu har han en inom räckhåll. Det visar sig ändå att det är svårt att spela en främling
. Chap blir granskad av familjen och stöter på vänner han borde känna. Ganska snart upptäcker han också att alla inte är glada över att se honom. Vad var det egentligen som hände med Cassiel?

Boken är lättläst och riktigt bra. Historien är unik. Handlingen är komplicerad och mycket väl uppbyggd. Jag är riktigt imponerad över Jenny Valentines berättarkonst. Blir sugen på att läsa andra böcker av henne.

Tack till Atrium förlag för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar