fredag 28 september 2012

Göteborg-dag 1

Nu är dagen då äntligen här. Eller egentligen är den nästan till sin ända vid det här laget. Dagen som jag har väntat på i ett år. För ett år sedan började jag och min ännu icke-bokbloggande syster planera att år 2012 är året då vi ska bli av med vår bokmässeoskuld. Så idag steg vi av planet i ett regnigt Göteborg. Eftersom vi var här så tidigt fick vi inte vårt hotellrum direkt, så vi drog ut på stan i stället. Efter lite yrande hittade vi till Nordstan, Nordens största shoppingcenter. Bokhandlarna har vi faktiskt bara gått förbi, vi sparar oss till lördagen och bokmässan.

Nu på kvällen var vi till Hotell Rubinen på bloggmingel, ordnat av Bokhora. Lite spännande var det att gå ut med sin rätta identitet, men hjälp så kul det var! Det var flera av de närvarande som sa att de faktiskt följer min blogg! Man kan bara konstatera att bokbloggarmaffian är en särdeles trevlig maffia. Ska bli kul att träffa fler bokbloggare på lördagen på bokmässan och på bloggmiddagen på kvällen. Nu skulle det gälla att sova lite grann, för att orka med morgondagen och framför allt lördagen!

Fortsättning följer...

3 kommentarer:

  1. Låter vansinnigt kul! Jag önskar jag kunde vara där också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hade varit kul att träffas!

      Radera
    2. Ja, vi får göra ett nytt försök något annat år. För någon gång ska jag till bokmässan igen :)

      Radera