söndag 9 september 2012

Det här med Babel

Det må erkännas att jag som bokälskare inte har vågat bekänna att jag aldrig har sett ett helt avsnitt av det populära bokprogrammet Babel. Styrkt av Fiktiviteters bekännelse tidigare idag känner jag ändå att det nu är dags också för mig att komma ut med sanningen. Jag. Har. Aldrig. Sett. Ett. Helt. Avsnitt. Av. Babel. Där. Nu är det ute. Det finns en risk att jag blir utslängd från bokbloggarmaffian, men jag tar risken.

Jag har sett delar av avsnitt, delar om böcker och författare som jag känner till och gillar. Men aldrig hela avsnitt. Nu när nya säsongen dragit igång är programmet en timme långt. I en timme ryms det både bra och mindre bra. Jag tänker fortfarande spela in programmet, men tänker inte tvinga mig till att titta på det jag tycker att är tråkigt. Det känns skönt att veta att jag inte är ensam om detta, just nu har Helena på Fiktiviteter nio kommentarer på sitt inlägg av andra bokbloggare som inte heller tittar på Babel. Jag kommer att fortsätta skumma igenom programmen och spola över det jag inte vill titta på för att inte missa det jag vill se.

3 kommentarer:

  1. Jag har visserligen sett några hela avsnitt, men jag är ingen Babel-tittare, nej :)

    SvaraRadera
  2. Gårdagens avsnitt var så tråkigt. Kunde ha varit spännande med temat deckare, men både Maj Sjöwall och Jens Lapidus var rena sömnpillret. Jag har sett en del Babel, men är ingen fanatisk anhängare.

    SvaraRadera
  3. Då kan jag ju erkänna att jag nog inte ens sett några delar av det... :-) Jag har funderat på det - ja - men aldrig lockats så pass att jag faktiskt kollat. Kanske borde?

    SvaraRadera