torsdag 12 juli 2012

Brännade kort

För ca två (!) månader sedan fick jag ett presentkort till Suomalainen kirjakauppa (Finska bokhandeln) som tack för att jag medverkat i en jobbrelaterad undersökning. I två månader har nu det presentkortet så gott som bränt sönder min plånbok:) Jag har inte hittat något speciellt som jag absolut har velat ha, men igår tyckte jag att det fick vara nog. Ur det lilla svenska och engelska utbudet i lokala bokhandeln plockade jag upp dessa böcker.

The secret of happy ever after av Lucy Dillon har jag varit sugen på sedan jag läste Hundar, hus och hjärtats längtan. Smärtans hus och Djävulsstjärnan är del 4 och 5 i Harry Hole-serien av Jo Nesbö. Jag har bara läst den första, men har nu alltså fyra böcker till (del 2 och 3 finns redan i hyllan) att sträckläsa, något jag sysslar med ganska ofta. Så trots att jag egentligen inte har råd att köpa nya böcker fick jag ändå shoppingbehovet mättat en smula med hjälp av presentkortet.

1 kommentar:

  1. Presentkort är verkligen toppen. Och Jo Nesbø passar alldeles utmärkt att sträckläsa :)

    SvaraRadera