fredag 29 juni 2012

Fredag

...betyder bokbloggsjerka hos Annika. Idag kan jag lätt svara på frågan:

Vad läser du just nu?

Håller på med Katerina Janouchs femte bok om barnmorskan Cecilia Lund, Modershjärta. Recensionsdatum på den är 4.7 och då befinner jag mig i Danmark, så boken bör läsas och en recension tidsinställas före söndagen då vi åker.

Började också lite med Gillian Flynns Gone Girl, men då den finns på Kindlen bestämde jag mig att jag sparar den till resan. Är dock så sugen på att läsa den att jag nog kommer att öppna Kindlen så fort planet till Köpenhamn startat på söndag morgon.

11 kommentarer:

  1. Har faktiskt inte läst något alls av Katerina Janouch.

    E-böcker på flygplan är riktigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är de- synd bara att flygturen inte räcker mer än 90 minuter:)

      Radera
  2. Jag har läst de tidigare böckerna i serien och tyckt att de varit sådär. Hoppas att du gillar denna!

    SvaraRadera
  3. Har inte läst något av Katerina Janouch, men har läst lite recensioner av dem, kanske kikar på dom själv någon gång också :)

    SvaraRadera
  4. Har läst en bok av Janouch, Sommarbarn. Minns egentligen inte vad jag tyckte om den. Har dock inte läst någon bok i serien om Cecilia Lund.

    SvaraRadera
  5. Kul att du har läst alla av hennejag har bara läst den första av henne o tyckte de var lite kul att hon gillade bloggandet så mycket, precis som författarinnan själv!

    Har du också lyckats träffa henne på alla de här bokeventen ¨vi bloggare blir bjudna på? Nu tror jag nästan att hon kommer att känna igen mig på bokmässan...

    Kramis ifrån Pockethexan som välkomnar dig till min utlottn. av enväldigt tre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tyvärr inte träffat Katerina, blir inte inbjuden på bokevents då jag bor i Finland... Kanske jag ser en glimt av henne på bokmässan i höst, dit jag är på väg!

      Radera
  6. Har inte heller läst något av Katerina men jag har flera som väntar på mig i hyllan :)

    SvaraRadera
  7. Det går jättebra att läsa på tåg också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går det helt säkert:) Alla tillfällen att läsa bör användas:)

      Radera