söndag 27 maj 2012

Önskelistbok

Annika vill den här veckan att vi nämner en bok som står på vår önskelista just nu. För mig är det helt självklart vilken bok jag väljer att nämna, nämligen Gillian Flynns Gone Girl. Boken finns redan att köpa på Adlibris, men då jag har de två tidigare på Kindlen så skulle jag gärna också ha den här boken på Kindlen. Amazon släpper Gone Girl först 5.6, så ännu får jag ge mig till tåls en dryg vecka. Om du ännu inte har läst något av Gillian Flynn så tycker jag att du absolut ska göra det. Hon skriver riktigt ruskiga böcker, men de är geniala. Absolut värda att läsa.

Nu då jag skrivit det här inlägget ser jag att Lingonhjärta har skrivit ett nästan identiskt inlägg... Det kan ju bara betyda att det vi skriver är sant!

10 kommentarer:

  1. Hahaha det här är ju jätteroligt! Härligt att vi går omkring med samma längtan och har samma problem med Amazon :D Då kan det inte bli annat än ett nästan identiska inlägg :D Great minds..du vet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja- eller hur:) Tänkte först att jag inte kan publicera mitt inlägg, men sedan lät jag det gå. budskapet kanske går fram då fler tycker lika:)

      Radera
    2. Het rätt :) Om man tjatar mycket om sina älsklingar så måste ju budskapet gå fram någonstans tycker jag :P

      Radera
    3. "Helt rätt" ska det vara, hehe

      Radera
  2. Kanske skulle jag kopiera min kommentar som jag skrev hos Lingonhjärta :)

    Äsch, kort sagt... det här borde jag nog läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det borde du absolut. Har de kommit ut på svenska? Mörka vrår ser ut att komma ut i juli på Adlibris i alla fall:)

      Radera
  3. Jag har inte riktigt börjat komma överens med att inte läsa fysiska böcker, fast jag fick låna en läsplatta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla kan ju inte tycka lika. Jag tilltalas av enkelheten i e-böcker, speciellt på resor och ute i solen och blåsten:)

      Radera
  4. Har ännu inte läst något av Gillian Flynn men lägger genast till dom i min goodreadslista

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag att du ska göra:)

      Radera