måndag 14 maj 2012

Måndagsenkät

Lingonhjärta knåpade ihop en liten enkät för att peppa sig inför allt som bör uträttas på en måndag. Jag är ju inte sen att hänga på.

Vad läser du just nu?
Den okända historien av Monica Ali. Mer om den på rec.datumen, 16.5 (måste hinna läsa slut den bara)

Vilken bok upptar dina tankar mest nu?
Kommer på mig själv med att gå och tänka på Flimmer nu och då. Den tycks ha gjort ett intryck på mig.

Vilken bok ser du fram emot mest att läsa just nu?
Jellicoe Road av Melina Marchetta. Hann ju med bland de 5 snabbaste i En bokcirkel för allas bokprat, så jag väntar att den ska finnas i postlådan any day now. Så ser jag också fram emot att läsa Skuggsida av Belinda Bauer. Den väntar redan här hemma.

Vilken utgivning är du mest peppad på just nu?
Jag väntar så på Gillian Flynns nästa, Gone Girl och på Justin Cronins uppföljare till Flickan från ingenstans (The Passage). Få se om jag orkar vänta på den svenska översättningen på den senare, den första ska klickas hem till Kindlen så fort det är möjligt.

Och sist men inte minst! Vilken bok blir ditt nästa inköp?
Det vet jag inte. Har lite stram budget pga Danmarksresa i sommar, men det blir senast Gone Girl. Ska försöka hålla mig tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar