fredag 27 januari 2012

Köpstopp? Hu hemska tanke!

Var precis och hämtade ut årets första Adlibris-paket från posten. Innehållet ser ni på bilden. Mörk jord har jag redan länge varit sugen på. Tom Perrotta var jag tvungen att prova på efter bokbabbels lovord, så det blev Little Children. De rättfärdiga är faktiskt mannens bok- orsaken till hela beställningen. Då jag ändå hade en beställning på gång klickade jag hem en Katie Fforde bok med det samma. Så hela beställningen var synnerligen välbefogad tycker jag. Problemet är att bokhögen med olästa böcker bara växer och växer och växer. Skulle behöva ha ledigt i ett år tror jag för att alls hinna minska på den högen. För första gången någonsin börjar ordet köpstopp ploppa upp i mitt huvud. Jag skjuter aktivt bort det, det ordet är som ljudet av naglar mot "svarta tavlan" eller som känslan då man vaknar av den värsta av mardrömmar. Så inget köpstopp utlyses, i stället tror jag att lästiden ska ökas på!

4 kommentarer:

  1. Rysligt ord det där. Det är alltid bra att ha en massa olästa böcker hemma, man vet aldrig när man kan komma att behöva dem.

    Mörk jord har jag gått och sneglat på ett bra tag nu. Ska bli kul att höra vad du tycker om den.

    SvaraRadera
  2. Bara jag nu kommer så långt som att läsa just den...

    SvaraRadera
  3. Du har så trevlig läsning framför dig i form av Mörk Jord så du anar inte. Jag önskar nästan att jag inte läst den, så att jag kunde läsa den igen (fast då hade jag ju inte läst den just igen... du förstår :P)

    SvaraRadera