måndag 31 oktober 2011

Kindle-statistik

Kollade lite på statistiken här på min blogg. Blev glatt överraskad över att inläggs-topplistans fyra första platser går till Kindle-inlägg! Det mest populära inlägget tycks vara Konvertera PDF-filer till Kindle-format. På andra plats kom Kindle på svenska. Tredje och fjärde plasen har också varit populära inlägg. Vad kan man nu då dra för slutsats av detta?

Det tycks finnas ett intresse för Kindle och läsplattor, också på svenska. Det gläder mig att folk hittat till min blogg med sökord som "Kindle på svenska" till exempel. Den som läser min blogg kan inte ha undgått att jag gillar min Kindle. Tro mig, jag har hållit igen på superlativen här på bloggen. Jag är barnsligt förtjust i maskiner och manicker av alla slag. Då det ännu till finns en elektronisk grunka som man kan läsa böcker på, tar orden slut för mig. Jag bara myser och lyser av lycka... Det är kanske bäst att jag slutar skriva det här inlägget nu, innan bilden av mig blir alltför excentrisk...

2 kommentarer:

  1. Själv avskyr jag sladdar, laddare, manicker och teknik och vill/vågar därför inte läsa något annat än fysiska böcker. Har testat en läsplatta en gång men jag orkade inte läsa bruksanvisningen och när jag inte förstod hur jag skulle göra ett bokmärke (eller vad det heter i den där världen) blev jag så irriterad att jag inte orkade fortsätta. Men någon gång måste jag ju testa igen...

    SvaraRadera
  2. Jag letade själv efter Kindlebeställarassistans förra veckan när jag skulle beställa present till sambon. Noll koll på varifrån (inte UK tydligen), vad som skulle köpas med etc. Nu 1 st Kindle i hemmet. Förmodligen tack vare sociala media, annars vet man inte vart det hela slutat :)

    SvaraRadera