fredag 16 september 2011

Göteborgs bokmässa

Jag har aldrig varit på bokmässan i Göteborg. Kommer till min stora sorg inte heller det här året att fara dit. Då man bor i Finland är Göteborg ganska långt borta, åtminstone så här för vanliga förvärvsarbetande individer som jag. Att gå på mässan skulle kräva planering långt på förväg. Att bokmässan är ett Mecka för boktokar och nördar och andra bokintresserade är helt klart. I bloggarna läser man om entusiasternas förberedelser inför mässan. Det beställs visitkort, planeras program, stäms träff. Så det är med ett stygn av avund man här långt borta i Finland följer med förberedelserna. En liten tanke börjar födas i den här boktokens huvud, kanske nästa år... Kanske de två semesterdagar som jag sparar av vintersemestern inkommande vinter kunde användas nästa år till bokmässedagar. Kanske, kanske- hoppas!

Detta är ett inlägg i en bloggstafett tillägnad Bok- och biblioteksmässan i Göteborg där följande bloggar deltar:

enligt OPocketloverBöcker x 3BokmalenFiktiviteterSkrivarmammaoch dagarna går...Boktok 73BokbabbelMarias BoklivLyrans NoblesserBokbarenthe Book PondUnga VuxnaPaperback LoverOlika sidorVägen till utgivning ,  *malins bokblogg*,  Dantes Bibliotek,  En full bokhylla är en rikedomI min bokhyllaHannas HörnaWord up, AnjoOm böcker som jag hunnit läsaYou're no different to me

1 kommentar:

  1. Visst blir man avundsjuk på alla göteborgare som sprungit dit i princip sen de lärde sig gå?!
    Nu har jag bara en timmes resa till Göteborg så det känns möjligt, men förut var det ett stort (dyrt) projekt för mig också, även om jag bodde i Sverige.

    SvaraRadera