söndag 18 september 2011

Bokbloggsjerka igen

Veckorna går, igen dags för bokbloggsjerkan som Annika fixar. Veckans fråga är:

Du står och väljer mellan två böcker: den ena har ett fult omslag men ett till synes intressant innehåll, den andra har ett vansinnigt snyggt omslag men boken i sig intresserar dig inte nämnvärt. Vilken bok väljer du?

Måste nog igen säga att det här var ingen lätt fråga. Jag är känd för att vara svag för fina omslag. Har en och annan gång valt en bok för att den är fin. Detta kanske man inte skulle avslöja för vem som helst, men här i bokbloggskretsarna vet jag att det finns andra som jag... Men om jag ändå måste välja mellan dessa två böcker, den fina och den intressanta tror jag nog ändå att den intressanta vinner. Sist och slutligen är det ju ändå innehållet som gäller. Eller hur?

2 kommentarer:

  1. Det är ju lite roligt att välja bok efter utsida. Kanske skulle man prova det? Man kan ju ta en pocket, så gör det inte så mycket om den inte är bra. Fast jag undrar om jag skulle klara det, det kan bli en utmaning :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att någon mer än jag uppskattar de fina omslagen. :)

    SvaraRadera