onsdag 1 juni 2011

Läslistor

Efter att ha surfat omkring lite på diverse bokbloggar märker jag att jag egentligen inte är så beläst som jag trott. Jag älskar att läsa! Jag läser åtminstone lite varje dag. Men när man surfar in på tex. Bokbabbels och Böcker, böcker, böckers bloggar får man nästan ångest. Men på ett bra sätt. Tänk att någon hinner läsa så där mycket. I månaden. JAG VILL OCKSÅ!!! I stället tillbringar jag 13 timmar på jobbet (för första och sista gången så långt pass) och är helt färdig när jag kommer hem. Efter gårdagens arbetspass orkade jag bara läsa ett kapitel i boken jag håller på med innan ögonen föll ihop.

Mina glansdagar i läsning var då jag väntade vårt första barn. Graviditeten var inte den lättaste, och jag måste hålla mig ganska mycket stilla. Det året kom jag upp i 52 böcker. Efter det har antalet/år stadigt gått neråt. Men detta är en tillfällig svacka- nu ska jag börja kämpa! Så kära familj- ni ursäktar väl ifall vi inte äter mat riktigt alla dagar... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar